Dieta Dukana – wady i zalety

Dieta Dukana to jedna z najsłynniejszych diet odchudzających, która gwarantuje szybkie zrzucenie nadprogramowych kilogramów. Jest to dieta proteinowa, która zakłada zminimalizowanie spożywania tłuszczy i węglowodanów na rzecz białka. Jak każdy system żywieniowy, także dieta Dukana posiada szereg wad i zalet, o których warto pamiętać przed rozpoczęciem odchudzania.

Dieta Dukana stosowanie i przeznaczenie

Dieta Dukana wykorzystywana jest przez tysiące osób na całym świecie. Stosuje się ją w celu szybkiego zrzucenia zbędnych kilogramów. Podzielona jest ona na trzy główne etapy. Etap pierwszy trwa od 2 do 5 dni i zezwala na spożywanie jedynie chudego mięsa (m.in. wołowiny, owoców morza, cielęciny i niektórych rodzajów drobiu) oraz lekkiego, mało tłustego nabiału. Etap drugi pozwala na wprowadzenie niektórych rodzajów warzyw oraz polega na naprzemiennym stosowaniu fazy białkowej (etapu 1) i fazy rozszerzonej. Etap trzeci to etap stabilizujący, podczas którego należy przez jeden dzień w tygodniu trzymać ścisłą dietę białkową, za to dwukrotnie można pozwolić sobie na większy posiłek węglowodanowy.

Wady i zalety diety Dukana

Z pewnością największą zaletą diety Dukana jest brak ograniczeń kalorycznych: produkty dozwolone można jeść w nieograniczonych ilościach, jednak duża podaż białka szybko zapewnia uczucie sytości. Dodatkowo dieta ta jest stosunkowo łatwa do utrzymania oraz pozwala na zrzucenie nawet całkiem dużej nadwyżki kilogramów w stosunkowo krótkim czasie. Niestety, jak każdy skrajny sposób żywienia, także dieta Dukana posiada wiele ograniczeń. Nie powinny jej prowadzić osoby z chorobami układu moczowego, pokarmowego i krwionośnego, nie zaleca się jej również osobom bardzo aktywnym fizycznym i chorym na schorzenia tarczycy. Podczas odchudzania należy pamiętać o piciu bardzo dużej ilości wody (w tym dwóch szklanek do każdego posiłku) oraz suplementacji, szczególnie podczas etapu pierwszego i drugiego, których ograniczone składniki mogą doprowadzać do powstania niedoborów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *