Odchudzanie się – kontrolowanie rezultatów

Stosowanie diety odchudzającej polega przede wszystkim na przestrzeganiu jej warunków. Jednak oprócz tego warto jest sprawdzać efekty stosowania zmienionego menu. Dlatego też wiele odchudzających się osób decyduje się na zakup wagi łazienkowej. Co warto wiedzieć o ważeniu się i czy zawsze jest to miarodajna metoda sprawdzania rezultatów diety?
Wiele osób odchudzających się waży się codziennie. Tymczasem najlepiej jest robić to znacznie rzadziej. Specjaliści uznają, że najlepiej jest ważyć się raz w tygodniu i zapisywać ten wynik. Pozwala to na rzeczywistą ocenę stosowanej diety.

 

Kiedy najlepiej się ważyć? Najlepiej jest robić to rano, kiedy jeszcze nie spożyło się pierwszego posiłku. Na rzeczywistą wagę ciała mogą wpłynąć takie czynniki jak picie zbyt małej ilości płynów poprzedniego dnia czy stosowanie środków moczopędnych. Także nadmierny trening poprzedniego dnia może zafałszować rzeczywisty wynik. Dlatego też należy unikać tego typu działań. Takie spadki wagi wynikają bowiem z odwodnienia organizmu i nie są zasługą diety. Po nawodnieniu organizmu waga szybko wróci do właściwego wyniku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *