Proste rodzaje diet – kiedy warto się na nie zdecydować?

Odchudzanie staje się coraz bardziej popularne. Nic dziwnego – obecnie wiele osób cierpi na nadwagę i chce to zmienić nie tylko ze względu na wygląd, ale także stan zdrowia. Jakie rodzaje diet są najlepsze, jeśli nie jest konieczna duża zmiana w liczbie kilogramów?
Z pozoru najprostsze diety odchudzające polegają po prostu na liczeniu spożytych kalorii. Tak działa między innymi dieta 1400 kcal. W teorii można jeść dowolne pokarmy, jeśli ich całodzienny bilans kaloryczny wynosi 1400 kcal.

 

Jednak w praktyce codzienne posiłki muszą zawierać wszystkie potrzebne witaminy i składniki odżywcze. Jeśli korzysta się z aplikacji dostępnych na smartphone nie ma konieczności samodzielnego sprawdzania liczby kalorii, jednak trzeba ważyć porcje posiłków. Prowadzenie tego rodzaju rejestru pomaga w przestrzeganiu diety.
Samodzielne przechodzenie na tego typu dietę może okazać się trudne, jeśli do tej pory posiłki przekraczały dozwoloną zawartość kalorii. Wtedy lepiej jest zdecydować się na pomoc specjalisty w tym zakresie. Dietetyk jest w stanie zaproponować jadłospis, który będzie dostarczał odpowiednią liczbę kalorii bez rezygnowania produktów bogatych w witaminy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *