Franczyza ubrania to rodzaj współpracy między firmami. Pierwsza – udostępnia koncept, druga – czerpie ze sprawdzonych rozwiązań bardziej doświadczonego partnera. Za korzystanie z licencji franczyzobiorca uiszcza opłaty na rzecz franczyzodawcy. W zamian zyskuje nie tylko prawo do posługiwania się znanym logo, ale może liczyć na szereg udogodnień.
Poszczególne firmy oferują różny zakres wsparcia udzielanego franczyzobiorcy. Dlatego ważny jest przemyślany wybór kontrahenta. Warunki współpracy pomiędzy podmiotami reguluje umowa. Przed podpisaniem dokumentu kluczowe jest dokładne zapoznanie się z jego zapisami i wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości z drugą stroną.
Franczyza ubrania – jak założyć swój butik?
By móc być franczyzobiorcą, trzeba mieć założoną działalność gospodarczą. Formalności dopełnia się w Urzędzie Miasta lub Gminy. Wniosek o wpis do rejestru CEIDG można złożyć także przez internet. Przedsiębiorca powinien przystąpić do ubezpieczenia, a także wystąpić o nadanie numerów NIP i REGON. Tyle w kwestii formalności.
Co istotne, franczyzobiorca musi dysponować odpowiednim zapleczem finansowym, by móc pokryć koszty opłat wstępnej, bieżącej czy marketingowej. Osoby chcące otworzyć sklep na zasadzie franczyzy podlegają wstępnej weryfikacji. Uczestniczą też w szkoleniach organizowanych przez swojego przyszłego partnera biznesowego.
Prowadzenie butiku odzieżowego – z GPoland to łatwe!
Po podpisaniu umowy zaczynają się przygotowania do otwarcia nowego punktu pod szyldem znanej marki. Franczyzodawca pomaga w doborze lokalizacji butiku. Jest to istotne, bo zaważyć może na zarobkach przedsiębiorcy. Na pomoc partnera biznesowego franczyzodawca może liczyć także podczas negocjacji najkorzystniejszych warunków wynajmu powierzchni.
Przykład GPoland pokazuje, że jest on wsparciem dla franczyzobiorcy na każdym etapie jego działalności. Od projektu i realizacji wyposażenia, przez propozycje zatowarowania, aż po wsparcie marketingowe i PR-owe. By dowiedzieć się więcej na temat franczyza ubrania, warto skontaktować się ze specjalistami z branży modowej – GPoland.